محل لوگو

نظرسنجی سایت

چگونه با وب‌سایت فرانفت آشنا شدید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 247
  • بازدید کل : 578683

شرکت هالیبرتون بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان


شرکت هالیبرتون بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان

معرفی شرکت هالیبرتون



بنیانگذاران ارله پی. هالیبرتون

دفتر مرکزی هیوستون، تگزاس

دبی، امارات متحده عربی

محدودهٔ فعالیت جهانی

مدیر عامل دیوید جی. لزار

رئیس هیئت مدیره دیوید جی. لزار

محصولات خدمات نفت و گاز

خدمات حفاری

خدمات و تجهیزات سرچاهی

درآمد ۲۹٫۴ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)

سود خالص ۳٫۰ $ میلیارد دلار (۲۰۱۱)

مجموع دارایی ۱۴٫۳۸ $ میلیارد دلار (۲۰۱۱)
کارکنان ۶۸٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۱)



ساختمان شعبه این شرکت در دالاس

هالیبرتون، (به انگلیسی: Halliburton) بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان است،که دفاتر مرکزی آن، در شهر هیوستون، تگزاس و نیز در دبی، امارات قرار دارند.

شرکت خدمات نفتی هالیبرتون، در بیش از ۷۰ کشور نفتخیز فعالیت می‌کند.این کمپانی، مالک صدها شرکت تابعه، شرکت فرعی، مشارکتی و زیرمجموعه، در سراسر جهان بوده و شمار کارکنان آن، بیش از ۶۰٫۰۰۰ نفر می‌باشد.

بخش عملیاتی هالیبرتون در زمینه ارائه خدماتی چون اکتشاف و استخراج نفت خام و گاز طبیعی، احداث پالایشگاه، خطوط لوله و نیز ساخت کارخانجات تولید فراورده‌های شیمیایی و محصولات پتروشیمی، اشتغال دارد.

درآمد سالیانه هالیبرتون

کمپانی هالیبرتون، در سال ۱۹۱۹ توسط ارله پی. هالیبرتون تاسیس شد و در سال اول فعالیت خود، روش جدیدی را در حفاری چاه‌های نفتی، ابداع نمود.پیشرفت شرکت هالیبرتون، در سال‌های نخست فعالیتش، بگونه‌ای بود، که در سال ۱۹۲۲ پانصدمین دکل حفاری خود را، در منطقه مهیا، تگزاس راه‌اندازی کرد. در انتهای دهه ۱۹۲۰ و اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادیکمپانی هالیبرتون، اولین فعالیت‌های بین‌المللی خود را، در کشورهای برمه و هند، آغاز کرد. در طول دهه ۱۹۳۰ این شرکت، فعالیت خود را در ایالات متحده، ادامه داد.شرکت هالیبرتون، در سال ۱۹۴۰ اولین دفتر خارج از ایالات متحده را، در کشور ونزوئلا تاسیس نمود.در ۱۹۴۷ اولین کشتی چندمنظوره حفاری را طراحی کرد و با این کار، صنعت نفت و مخصوصأ بخش حفاری را، وارد فاز جدیدی نمود. در سال ۱۹۵۱ هالیبرتون اولین شرکت تابعه خود در اروپا را، در کشور ایتالیا و با نام هالیبرتون ایتالیا تاسیس کرد.در طول هفت سال بعدی، شرکت‌های تابعه و شعبه‌های دیگری توسط این کمپانی راه‌اندازی شد، که عبارت بودند از :


آلمان : شرکت تابعه بنام هالیبرتون آلمان
آرژانتین : دفتر عملیاتی هالیبرتون
انگلستان : شرکت تابعه بنام کی‌بی‌آر
کانادا : مرکز ارائه خدمات
ایران : مرکز ارائه خدمات
پرو : مرکز ارائه خدمات
کلمبیا : مرکز ارائه خدمات
عربستان سعودی : مرکز ارائه خدمات
اندونزی : مرکز ارائه خدمات
درآمد هالیبرتون برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ به مرز ۱۰۰ $ میلیون دلار رسید.



دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی

در سال ۱۹۵۷ موسس این کمپانی، ارله هالیبرتون در شهر لس‌آنجلس درگذشت. در آن زمان، کمپانی هالیبرتون، ارزشی معادل ۱۹۰ میلیون دلار داشت. در ۱۹۶۵ هالیبرتون برای اولین بار از شبکه‌های کامپیوتری در صنعت نفت استفاده نمود. در ۱۹۷۴ از اولین کامپیوتر دیجیتال، در نفت استفاده کرد.

دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی

در سال ۱۹۸۰، مرکز تحقیقات هالیبرتون در دانکن، اکلاهما افتتاح شد. در طول دهه ۱۹۸۰ میلادی، شرکت‌های فرعی هالیبرتون تحت مدیریت برایان دارسی، پروژه‌های خود را در سراسر جهان ادامه داد. این کمپانی در طول دهه ۱۹۹۰ میلادی، به‌گونه‌ای فعالیت‌های بین‌المللی خود را بسط داد، که حتی در کشورهایی که با ایالات متحده، رابطه سیاسی متشنجی داشتند نیز، فعالیت نمود.

به‌عنوان مثال؛ راه‌اندازی اولین تجهیزات پلت‌فرم دریایی، در دریای چین و نیز استقرار یک تیم مهندسی اوتیس، به‌منظور مهار فوران چاه‌نفت میدان تنگیز، در اتحاد جماهیر شوروی سابق...!

دهه ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ میلادی

به گزارش وال استریت ژورنال؛ در سال ۲۰۰۱ میلادی، یک شرکت تابعه از کمپانی هالیبرتون، به‌نام هالیبرتون پروداکت & سرویس، یا به اختصار؛ اچ‌پی‌اس، اقدام به تاسیس شعبه‌ای در تهران نمود. این شرکت، در طبقه نهم برجی در شمال تهران مستقر شده بود.

شرکت اچ‌پی‌اس، در سال ۱۹۷۵ در جزایر کیمن تاسیس شده بود و با مدیریت "غیر آمریکایی" اداره می‌شد، ولی از نشان تجاری و نام شرکت هالیبرتون، استفاده می‌نمود و خدمات خود به صنعت نفت ایران را، از طریق واحدهای بین‌المللی هالیبرتون، ارائه می‌کرد. بعد از روشن شدن این موضوع، برای مدتی این شرکت، خدمات خود به دفتر تهران را، از طریق بازوی بریتانیایی خود، در شرکت کی‌بی‌آر ارائه می‌کرد، که پس از مدتی، آن شرکت نیز، فعالیت خود در تهران را خاتمه داد.

مدیریت ارشد

از زمان تاسیس کمپانی هالیبرتون در سال ۱۹۱۹ این کمپانی، تحت رهبری موسس آن؛ ارله هالیبرتون قرار داشت و تا سال ۱۹۵۷ که وی درگذشت.

 

وب‌گاه www.Halliburton.com

 

منبع:گروه آموزشی فرانفت

 

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1727

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فرا نفت اولین آموزشگاه مجازی صنعت نفت ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما