محل لوگو

نظرسنجی سایت

چگونه با وب‌سایت فرانفت آشنا شدید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 122
  • بازدید دیروز : 605
  • بازدید کل : 565865

خواص خرمالو


خواص خرمالو

 

  • خواص خرمالو:
  • به عنوان یک میوه ی شیرین و حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیار را به اضافه ی طرز تهیه معجون و مسکن های مختلف را در این بخش از مجله سلامت فرانفت می خوانید.خرمالو یک میوه ی چینی است و در سرتاسر دنیا از ان به طور گسترده استفاده می شود.خواص خرمالواین میوه دقیقاً مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو به اندازه ی انگور انرژی زا است. البته اگر دغدغه ی تناسب اندام دارید و نمی خواهید چاق شوید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید چون مصرف زیاد آن کالری زیادی به بدن می رساند. قندهای اصلی این میوه فروکتوز و گلوکز هستند.اگر از لحاظ جسمی یا ذهنی خسته می‌شوید میوه خرمالو بخورید.این میوه دقیقا مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنند.
  • گر در فصل سرما لثه هایتان خونریزی می کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد. باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه ها موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است.این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می کند به علاوه پکتین موجود در خرمالو نقش بسزایی در کاھش کلسترول خون دارد.
  • میوه خرمالو با داشتن ویتامینھای A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم میتواند به ھضم ھرچه بھتر غذا، تقویت بینایی و بھبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. شاید بد نباشد بدانید که خرمالو تقویتکننده معده است، اسھال را برطرف میکند. باعث نرمی سینه میشود، کمخونی را رفع میکند و اشتھاآور خوبی ھم ھست.طبع خرمالو گرم و تر است و دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند.خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می شود.خرمالو آرام کنندة سکسکه است و به طور چشمگیری بندآورندة خون ریزی است.خرمالو ورم و التهاب بواسیر را فرو می نشاندخرمالو داروی مؤثری برای تیفوس و تیفوئید است باید از جوشاندة کاسبرگ های زیرگل و دم گل استفاده شود.. خرمالو سرشار از ویتامین های A ، B و C می باشد.به خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.

        (گروه آموزشی فرانفت)

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1842

برچسب های مهم

فرا نفت اولین آموزشگاه مجازی صنعت نفت ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما