محل لوگو

نظرسنجی سایت

چگونه با وب‌سایت فرانفت آشنا شدید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 204
  • بازدید دیروز : 569
  • بازدید کل : 573042

دنیا ی بدون یادگیری را تصور کن !


دنیا ی بدون یادگیری را تصور کن !

 

مدت زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

دنیای بدون یادگیری رو تصور کن! قطعا این دسته از افراد رو دیدی که همیشه پرانرژی هستن؛ احتمال اینکه ناراحت ببینی‌شون یا بفهمی حوصله هیچی رو ندارن خیلی کمه. از طرف دیگه‌، همیشه آدم‌هایی هم وجود دارن که اصلا حال و حوصله هیچ کاری رو ندارن. تا بهشون میگی فلان کار رو بکن سریع چهره‌شون رو در هم می‌کشن و شروع می‌کنن به غر زدن.

شاید اصلا من یا خودت از جمله این آدم‌ها باشیم! این تفاوت از کجا نشئت می‌گیره؟ مگه همه ما در جایی مشابه و با شرایط خوب و بد یکسان زندگی نمی‌کنیم؟

اگر فکر کردی می‌خوام بگم جواب یادگیریه و کسایی که همیشه درحال یادگرفتنند اون آدم‌های پرانرژی رو تشکیل میدن اشتباه حدس زدی! چشم‌های یکسان، تفسیرهای متفاوت چیزی که بین دو نفری که در یک وضعیت زندگی می‌کنند اما احساسشون زمین تا آسمون فرق می‌کنه در نوع نگاه به دنیاست. نگاهی که برای یک نفر هرچیزی شبیه به فرصتی تازه میمونه و برای یک نفر دیگه شبیه به اضافه کاری.

حالا بیاید ریزتر بشیم و با دقت‌ بیشتر بررسی کنیم. تفاوت نگرش و نگاه به دنیا از کجا میاد؟ نحوه پیگیری!

حتما شنیدید که داشتن هدف مشخص زندگی ما رو زیباتر می‌کنه، بهمون انرژی میده و میذاره تا با تحمل بیشتری در مسیر زمان حرکت کنیم. اما راستش من خیلی دیدم کسایی رو که تا دلت بخواد هدف دارن اتفاقا اهداف معقول و دست‌یافتنی، اما باز همیشه بی‌حوصله و کرخت رفتار می‌کنن. چیزی که بین نگاه‌ها تفاوت ایجاد میکنه، هدف نیست بلکه پیگیری هدفه، چقدر دوست داری به رویاهات برسی و چقدر دلت می‌خواد واقعی شدنشون رو ببینی؟ این چیزی که ما رو از هم متفاوت می‌کنه. دنیای بدون یادگیری نحوه پیگیری کردن اهداف مختلفه، هرکس راهی رو که در طول زندگی یادگرفته دنبال می‌کنه. اما بعضی از این راه‌ها نتیجه‌های خوبی ندارند و به اتفاق خوبی ختم نمی‌شن.

بذار برات یه مثال بزنم. فکر کن دو نفر هدفشون اینه که یک ماشین چند میلیونی نو بخرن! هر دو میرن تحقیق می‌کنن تا ببینن با چه روشی می‌تونن این سرمایه رو جمع‌آوری کنن. فرق اینجاست که یکیشون از ریسک‌های غیرمعقول و نادرست دوری می‌کنه و اون یکی بدش نمیاد که با یکم فریب‌کاری و روش‌های نه‌چندان درست به راهش برسه. و دنیایی که می‌سازیم ما از یادگرفتن می‌ترسیم،‌ از مواجه شدن با ندانسته‌ها!

همه این‌ها باعث شدن که بخوایم راه‌های صدساله رو یک شبه طی کنیم. دیگران رو دوربزنیم و فریب‌کاری پیشه کنیم.

این چیزیه که مشکلات رو بیشتر میکنه و نمیزاره آب خوش نه از گلوی خودمون نه از گلوی بقیه پایین بره. دنیای بدون یادگیری اینطوریه!

برای رسیدن به هدفت هرچقدر که سخت هم هست، لازم نیست یک عمر صبر کنی، فقط باید از چیزهایی که باید یادبگیری نترسی، و هر اتفاقی رو به کلاس درسی برای تجربه‌گرفتن تبدیل کنی.

دنیای فردا رو با یادگیری رنگی کن…

با فرا نفت همراه باشید.

  انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 2310

فرا نفت اولین آموزشگاه مجازی صنعت نفت ایران

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما